"Nie myśl o tym, jak długą drogę masz przed sobą. Nie mierz odległości między startem a metą. Takie rachuby powstrzymają cię przed zrobieniem następnego małego kroczku.

Jeśli chcesz zrzucić 20 kilogramów, zamawiasz sałatkę zamiast frytek. Jeśli chcesz być lepszym przyjacielem, odbierasz telefon, zamiast go wyciszać. Jeśli chcesz napisać powieść, siadasz i zaczynasz od jednego akapitu.

Boimy się poważnych zmian, ale zazwyczaj mamy dość odwagi, żeby zrobić następny, właściwy krok. Jeden niewielki krok, a potem kolejny. To wystarczy, żeby wychować dziecko, zdobyć dyplom, napisać książkę, spełnić swoje najśmielsze marzenia. Jaki powinien być Twój następny, właściwy krok? Nieważne, o co chodzi – po prostu zrób to. "


Regina Brett – Bóg nigdy nie mruga. 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu

poniedziałek, 8 września 2014

Co to WWR?


WWR czyli Wczesne Wspomaganie Rozwoju
Zespoły Wczesnego Wspomagania Rozwoju funkcjonują na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. z 2009r. Nr 23, poz.133), gwarantując każdemu dziecku (z opinią o wczesnym wspomaganiu rozwoju) i jego rodzinie bezpłatne, specjalistyczne wsparcie i stymulację rozwoju na jego możliwości.

Nasza droga do otrzymania opieki
w Poradni Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka
w Łodzi przy ulicy Krzywickiego 20

Ostateczną diagnozę o niedosłuchu naszego dziecka otrzymaliśmy gdy mała miała pół roku. Półtora miesiąca później mieliśmy pozałatwiane wszystkie formalności. Pani protetyk wykonała nam wyciski do wkładek usznych, zaproponowała aparat słuchowy Oticon Safari 600. Od lekarza prowadzącego otrzymaliśmy wypełniony wniosek na dofinansowanie aparatów słuchowych, z którym należało skierować się do oddziału NFZ w celu uzyskania odpowiednich pieczątek. Od momentu dostarczenia kompletu dokumentów czekaliśmy około dwóch tygodni na wkładki i aparaty słuchowe. Pani protetyk poinformowała nas o wizytach kontrolnych, a lekarz prowadzący prosił aby zapisać się do poradni audiologicznej. Kilkakrotnie pytałam czy mała powinna być objęta pomocą logopedy. Informowano nas, że jest za mała na terapię logopedyczną. I tak w niewiedzy minęły 4 miesięcy. Ta sprawa nie dawała mi spokoju bo czytałam wiele artykułów gdzie dzieci po zaaparatowaniu powinny być pod opieką specjalisty. Dzięki mojemu zawzięciu i życzliwości osób zupełnie mi obcych otrzymałam informację skąd mogę otrzymać pomoc dla mojego dziecka.

Jedną z form pomocy jest WWR w Poradni Wczesnego Wspomagania.

Warunki objęcia dziecka i rodziny specjalistycznymi formami pomocy w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju.

• Dzieci przyjmowane są na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, wydanej przez Zespół Orzekający w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.

• Poradnie psychologiczno - pedagogiczne obowiązuje rejonizacja ze względu na placówkę, do której uczęszcza dziecko (żłobek, przedszkole). W przypadku, gdy dziecko jest maleńkie i nie uczęszcza do przedszkola, szkoły lub placówki opinie wydaje poradnia psychologiczno – pedagogiczna właściwa ze względu na miejsce zamieszkania dziecka..

• Zespół orzekający wydaje opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, na podstawie, której dziecko i jego rodzina jest przyjmowane pod opiekę Zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju.

• Posiadanie przez dziecko orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, na czas edukacji przedszkolnej, nie wyklucza możliwości korzystania z zajęć organizowanych w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.

Specjaliści Wczesnego Wspomagania Rozwoju

Realizacją powyższych zadań i zapewniania optymalnego rozwoju niepełnosprawnemu dziecku i pomocy jego rodzicom (opiekunom), zajmuje się interdyscyplinarny zespół specjalistów, posiadających profesjonalne przygotowanie do pracy z rodziną, z małymi dziećmi, który tworzą:

• lekarze różnych specjalności (np. okulista, neurolog, audiolog, w zależności od potrzeb),
• psycholodzy,
• logopedzi,
• pedagodzy specjalni (oligofrenopedagodzy, tyflopedagodzy, surdopedagodzy, w zależności od niepełnosprawności dziecka),
• terapeuci innych specjalności (terapeuci widzenia, orientacji przestrzennej, fizjoterapeuci, specjaliści w zakresie integracji sensorycznej, w zależności od potrzeb dziecka).

 (część informacji pochodzi ze strony www.uml.lodz.pl)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz